yeni oyun motorumuz ve yol haritamız

Kategori: Boğaz Harbi - Yayınlanma Tarihi: 2 August 2011, Tuesday, 02:22 - 15 Yorum
  

Merhabalar, 2 haftadır yazı yazmamamızın sebebi aslında başlıkta yatıyor.

Bu 2 hafta boyunca yeni yol haritamızı belirlemekle ve yeni oyun motoruna geçiş işlemleri ile geçti. Yol haritamız zaten daha önceden de mevcuttu ancak yeni yol haritamızda bazı ufak tefek değişiklikler yaptık. Boğaz Harbi’nin geleceğine dair daha sağlam adımlar atabileceğimiz bazı reformlara gittik. Şimdi bunlara kısa kısa değinelim istiyoruz.

Öncelikli olarak Boğaz Harbi’nin sadece PC platformuna çıkmaması gerektiği ve etrafımızdaki hemen hemen her paydaşımızın ve dostumuzun mobil platformları öğütlemesi düşüncelerimizi bu yöne doğru çevirmemizi sağladı. Bakış açımızı bu tarafa çevirince, Torque 3D’nin mobil platformlar için yetersiz olduğu apaçık görülüyordu. Torque gerçekten çok sağlam bir oyun motoru, yaklaşık 2.5 senelik deneyimlerimize bakarak gerçekten içini dışını bildiğimiz bir motor. Ancak sadece PC platformunu desteklemesi, çoğu noktada bariz eksiklerinin olması ve bunlarla birebir bizim uğraşmak zorunda olmamız ile birlikte, özellikle hedeflediğimiz iOS ve Android tabanlı mobil platformlarda da yavan kalması bizi yeni bir oyun motoru arayışına itti.

İlk olarak kayıplarımızı ve kazançlarımızı ortaya koyduk. Torque ile sadece PC platformuna çıkacak oyunumuz, yeni geçeceğimiz motor ile Web (Unity Web Player ile), PC, iOS ve Android platformlarına çıkabilecekti. Bunun yanında şimdiye kadarki ürettiğimiz assetlerimizi de çok kolay bir şekilde yeni motora geçirebileceğimizi gördük. Dökümantasyon ve community konularında da araştırmalar yapıp önceki motordan daha iyi olduğunu farkettik. Zaten yabancı olmadığımız scripting yapısı da çok hoşumuza gitti. (Daha önce bir motorla içli dışlı olmuşsanız başka bir motor öğrenmeniz çok fazla vaktinizi almıyor)

Tek sıkıntı sıfırdan yazdığımız silah sistemi ve yapay zekaydı. Bunu da kısa bir araştırma yaptıktan sonra zahmetsizce entegre edebileceğimizi görünce artık daha fazla beklememizin anlamı olmayacaktı. Son olarak, Kodgraf’ın grafik kanadının yeni oyun motorunun sunduğu görsellik hakkında bazı sıkıntıları vardı. Oyun motorunda bulunan bir demo bölümü, onları ikna etmek için yetti de arttı bile ve karar verildi, yeni oyun motorumuz: Unity 3D.

Bu kararı vermemizde ismini anmadan geçemeyeceğimiz Kodobur’un Teknik Müdürü, Can BAYÇAY’ın büyük emeği var. Bu değişiklik konusunda, Can’ın yanında bir çok paydaşımız da bizim için en iyisinin bu olacağını söyleyince bu geçiş işini irdeledik ve sonuçta geçmeye karar verdik.

Artık Boğaz Harbi, PC platformunun yanında, Unity 3D’nin gücünü de kullanarak, Web , iOS ve Android platformlarına da çıkacak. Görsel olarak da kalitenin artacağını söyleyebiliriz (Tabiki milyon dolarlık motorlarla kıyaslanamayacak bir artış olacak bu, zira Unity 3D 1500$’lık bir motor 🙂 ). İlk etapta düşüncemiz, iOS ve Android sürümlerinin birebir oyunu yansıtacak şekilde olmaması yönünde. Bu sürümler için birkaç bölümlük oynanışlar düşünmekteyiz. Bunların da kurgusunu ve hangi bölümlerin bu sürümlere uyarlanacağını da yol haritasında belirledik. Ancak bunları daha fazla açıklayamayız.

Bu çerçevede, Boğaz Harbi Beta 2’de tasarladığımız bölümü ve tüm materyalleri Unity içerisine entegre etmeye başladık. Karakter kontrollerini ve mevcut silahlarımızı yeni oyun motoruna entegre ettik. Ağustos ayı sonunda, oyunun silah (makineli tüfek ve top kullanımını da içeren şekliyle) ve araç sistemi bitmiş olacak. Bunlar bittiğinde (ki Ramazan Bayramı’ndan sonra stabil çalışır hale gelecektir) sizlere araç ve silah sistemimizi tanıtan ufak bir video gösterebiliriz.

Kodlama kanadı geçiş işlemleri ile uğraşırken, Grafik kanadı konsept, model ve karakter üretmeye devam ediyor. Yayınladığımız görsel, video ve müziklerin bariz bir şekilde çalınarak, TİCARİ işlerde kullanılmasından dolayı konsept ve modellerimizle ilgili bir görsel yayınlamayı düşünmüyoruz. Çalınan materyaller için de hukuki süreçleri hızla başlatıyoruz.

Blog konusunda her hafta en az bir ileti gireceğimizi söylemiştik. Ancak yoğunluktan dolayı bu haftaki yazımız biraz aksadı. Forumda ve diğer sosyal ortamlarda da söylediğimiz yapılış videolarını çekme işinin ise gerçekten çok zahmetli olduğunu gördük. Neredeyse 1 gün bununla uğraşmamız gerekiyor. Videoların çekilmesi, ayıklanması, işlenmesi derken gerçekten iş yapmamızı engeller boyuta geldi. Ne kadar sonuç olarak güzel olsa da şimdi haftanın 1 gününü buna ayıracak kadar çok vaktimiz olmadığını düşünüyoruz.

2 haftadır beklenen yazıyı bu şekilde kuru kuru, herhangi bir görsel paylaşmadan bitirmek istemezdik. Ancak oyun motoru değiştirmenin yoğunluğu ve gerçekten ince elenip sık dokunması unsurlarını göz önüne alarak, bizi anlayışla karşılayacağınızı umuyoruz.

Bir dahaki günlükte görüşmek dileğiyle…


15 Yorum

  • Yine güzel bir günlük olmuş Berkan abi. Ağustos ayı bitince göreceğiz görselleri merakla bekliyoruz 🙂

  • Yeni oyun motorumuz hayırlı olsun.Umarım bu yeni motor oyunun PC versiyonuna da katkı sağlar.

  • Bütün Kodgraf ekibine yeni oyun motorunuz hayırlı olsun diyorum. Unity motoruna geçmekle çok doğru bir karar aldınız. Unity’de çıkartacağınız grafikleri gerçekten merak ediyorum bence beta2 videosuna kıyaslarsak kat kat iyi bir oyun çıkacağına inanıyorum. Tekrar hayırlı olsun.

  • Teşekkürler Berkan :). Unity yararlı olur umarım. Yolunuz açık olsun. Başarılarınız katlana katlana artsın :).

  • Teşekkürler arkadaşlar hepinize 😉

    Umarım verdiğimiz karar Boğaz Harbi için gerçekten yararlı olur, çok teşekkürler…

  • Unreal motorunu epic ucretsiz olarak bir yarısma çerçevesinde veriyor die biliyordum aslında unreal motoru fena olmaz bildigim kadarıyla ios ve platform destekleride mevcut saglam bir motor .

  • Hocam çok haklısın aslında, ancak Unreal ya da UDK’nın royalty seçenekleri var. Zaten Türkiye’de oyun yapmak ve getirileri ayrı bir tartışma konusu iken bir de %25’ini Epic’e vermek istemedik diyebiliriz…

  • bu olaya %25 olarak değilde ileriye donuk bir yatırım olarak bakmak daha doğru olmazmıydı ?
    Tabi şirketinizin tutumunu bilmediğim için boyle yuzeysel olarak konusuyorum. Amaç sadece TR üzerinde mi dağıtımı gerçekleştirmek ? yoksa global çapta bir şey mi düşünüyorsunuz ?

  • Motorun canlı demolarını şimdi denedim gayet güzel görünüyor. Başarılarınızın devamını dilerim.
    Oyunu sabırsızlıkla beklemekteyim.

  • Çalışmalarınızı ilgiyle takip ediyoruz. Unity ‘e geçiş çok isabetli bir karar olmuş. Takipteyiz.

  • kardeş hayırlı olsun da. bizde kuabilmemiz için bu programı upload edip linkini yayın laya bilirmisin. ben oyun kurucusu yum da.

  • Merhabalar,

    Unity3D, 4. sürümü ile birlikte Linux’a da destek verecek. Şu anda da sanırım beta aşamasında. Oyunun ilk çıkışı için olmasa bile sonrası için Linux sürümü duyurulacak mı? Hazır Steam’in Linux sürümünün duyurulmasının ardından iyi fikir olabilir.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar.

  • @erdem bey, tam da onu ben diyecektim. Şuan unity 3d 4.0.2 versiyonuna sahip ve linux desteği kararlı yapıya ulaştı -zaten opengl kullanılıyor grafik çizme de- Bence Mac, Linux ve XBOX portuna önem vermelisiniz.

  • Uzun Zamandır Bir Şey Eklemiyorsunuz Bir Sorun Mu Var?

  • Oyun projelerimizin çoğu böyle oluyor, yeteri kadar destek alamıyor.. Bir başlanıyor sonu gelmiyor.. Sebep geliştiriciler değil tabikide. Çevresel faktörler, şartlar..